Предизборната кампания в България е просто махленска дрязга. Как да я поправим

Предизборната кампания в България от година на година се превръща в чиста свинщина и нещастно подобие на политически сблъсък. По време на нея избирателите много рядко се срещат с аргументирано представяне на идеи и принципи от състезаващите се за техния глас политически партии и коалиции, и обикновено стават свидетели на обикновени махленски дрязги и препирни с участието на второстепенни политици, които се излъчват с наслада от националните ни медии. В това време повечето от лидерите се крият зад жалки предварително нагласени интервюта и дълги монолози отдавна досадили на всички ни.
Аз отчитам и това, че някои от кандидатите толкова си могат, но е крайно време политическият дебат в страната ни да мине на друго ниво. Не на по-добро като качество, но поне по-добро в разкритието, кой лидер какъв е.

Поради тази причина си мисля, че в Изборния кодекс някой ден трябва да бъдат гласувани нови текстове в частта му за предизборната кампания. Нещо от сорта на:

По време на предизборната кампания за Народно събрание е задължително да бъдат проведени минимум два Национални предизборни дебата с участието на председателите на политическите партии и на партиите, които участват в коалиции. Участващите лидери на партии в Националния предизборен дебат са допускани до него, ако тяхната партия/коалиция е имала депутати в предишното Народно събрание и/или е получила минимум 4% от минимум три национално представителни изследвания на социологически агенции от 30 дни до 48 часа преди започването на предизборната кампания. Участието на горепосочените лидери в този дебат е задължително, а при отказ от тяхна страна, тяхната партията/коалицията бива заличена от кандидатските бюлетини, поради неуважение към избирателите. Националният дебат се излъчва задължително от обществената телевизия в първия и последен вторник на предизборната кампания в 19.00 ч, като той не може да свърши докато всеки от участващите не зададе по три въпроса на останалите участващи и него, както и не получи поне 5 въпроса от присъстващата публика. Министерски съвет е задължен да осигури достатъчно голяма зала, която да побере всички желаещи журналисти, блогъри, обществени личности и граждани. При по-голям интерес, въпросите от публиката да се задават посредством жребии, теглен пред всички, като националните медии нямат предимство в това.

Защото добрият и свестен лидер е способен да се изправи пред въпросите на избирателите си, които никога не си е помислил, че те ще му зададат, и именно в тези неочаквани питания към него се корени представителната демокрация. А не към монолозите на Копейкин, Боко, Слави и оня бивш русофилски генерал, как се казваше?! Май станаха няколко...

Ю. Александров

Коментари

  1. Публиката е неука , а журналистите калпави. Първо трябва да има сондаж кои проблеми и теми вълнуват избирателите и да бъдат сортирани и подредени според интереса към тях . После формулирани интелигентно и точно въпросите , ако може и с доза хумор . След това разпратени на участниците без най-парливият и важен , който да е за накрая . Аз така бих организирал дебата

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар