Българският евродепутат Ангел Контърговски наби репортер на Франс Уеб по време на интервю

Цялото интервю преди агресията:

Франс Уеб (ФУ): Най напред искам да попитам, каква е вашата, така да се каже, пътеводна звезда? Какво осмисля живота ви?

Ангел Контърговски (АК): Първото и най-важно е, че аз съм българин и се гордея с това…

ФУ: Поздравявам ви! Това е феноменално! Бихте ли ми казали, как успяхте да станете българин? Трудно ли се постига това? Необходима ли е силна воля или по-скоро сте успял с труд и усърдие?

АК: Моля ви, аз винаги съм бил българин, моите родители са били българи, моите деди са били българи. Моите пра прадеди…

ФУ: Разбирам. А, ако се бяхте родил ром например, тогава щяхте ли да се гордеете, че сте ром? Или пък турчин?

АК: Аз съм се родил българин и се гордея с това, поради много причини. Всички роми и турци няма с какво да се гордеят, а ние, българите, имаме с какво.

ФУ: Зададох този въпрос, защото обикновено се срещам с хора, които се гордеят от собствените си постижения, а не с постиженията на други хора, макар и техни кръвни роднини. Вие явно сте от изключенията. Но да продължим нататък. На фоновата страница в профила си във Фейсбук с големи букви сте написали „АЗ СЪМ БЪЛГАРИН“ на фона на българското знаме. Смятате ли че това ви определя най-точно като индивид? Мислите ли, че това е единствената дума, която описва същността ви?

АК: Разбира се. Човек най-напред е част от нацията, а след това от всичко друго… Няма нищо по-свещено от нацията! И ако някой ви говори обратното, значи е платен агент на Сорос.

ФУ: Извинете но не ви разбрах? Искате да кажете, че човек е първо част от някаква група, а след това е родител, син, съпруг? В този смисъл на думите ви, мислите ли, че нацията е по-важна от семейството или индивида?

АК: Разбира се, че е по-важна! Ако я няма българската нация, няма да има и българско семейство. Ако не сме българи, по-добре да си теглим куршума, да се обесим или да си прережем вените.

ФУ: Да, чувал съм, че много хора в родината ви искат от вас точно това. Но пак да ви питам: Вие не можете да си представите, че сте например турчин, така ли?

АК: Не мога да си представя, защото съм българин и се гордея, че България е дала Цивилизацията на света. Без нас, българите, сега вие, французите, щяхте да си говорите с конете си на френски, а турците щяха да пасат овце по Анадола.

ФУ: Но те и сега пасат…

АК: Пасат, но пасат някак цивилизовано, с култура, която са получили от нас, българите, а не както гърците пишат, от тях.

ФУ: Преди време подхванахте, кампания за смяна на турските имена на редица топоними в България. Следвайки тази логика ще смените ли турско звучащата си фамилията с българска такава?

АК: Аз вече го направих. От два дни вече се казвам Контърговски – една наистина автентична българска фамилия, с която се гордея наново. Моля да го отбележите в интервюто. Въобще като сме тръгнали да променяме имена, трябва да стигнем докрай. Не можем да правим компромиси. Пък и Държавата ни вече показа през 80-те, че може да го направи с железен юмрук.

ФУ: Разбира се... Дочух, и че искате да смените името на пловдивското „Джамбаз тепе“ с Хълм на конските търговци. Не мислите ли обаче, че трябва да смените и личното си име, а не само фамилията? Ангел не звучи никак български.

АК: На мен пък ми звучи съвсем български! 50 000 българи носят това изконно българско име.

ФУ: Но „ангел“ е древногръцка дума значеща вестител, посланик. Не мислите ли, че ще е по-добре да смените и първото си име и да се казвате вече Вестител Контърговски – едно наистина изконно българско име, вместо да носите гръцко такова… Ама вие, какво... Ей...

Тук интервюто прекъсва, поради невъзможността на репортера да задава повече въпроси с насинената си и подута уста вследствие на няколко удара по нея от евродепутата Ангел Контърговски, бъдещ Вестител Контърговски.

Всяка прилика с действителни лица и събития е случайна и е плод на авторска фантазия.

Юрий Александров
https://gledam.blogspot.com/

Коментари